Jak definiować cel w digital marketingu
Trzy poziomy wyznaczania celów to sprawdzony sposób w biznesie. Jeden cel wystarczy podzielić na 3 mniejsze cele. Razem mają one prowadzić do rozwiązania celu głównego. Właściwie tak działają badania naukowe w niemalże każdej dziedzinie naukowej. To co w nauce sprawdza się bardzo dobrze w biznesie. Również digital marketing bazuje na definiowaniu celów.
Zdefiniowanie celu to połowa sukcesu. Cel mierzalny, możliwy do wyznaczenia w czasie i konkrety, to cechy które powinny przyświecać każdemu menedżerowi planującemu digital marketing. Oprócz podziału głównego celu na mniejsze, można jeszcze zastosować podział według kryterium przydziału: 1 poziom: co dobrego uzyskasz ty i marka; 2 poziom: co uzyska klient i 3 poziom: jaka jest misja firmy. Przejdźmy do krótkiego omówienia tych poziomów.
Pierwszy poziom w digital marketingu: co dobrego uzyskasz ty i marka
Budowanie wizerunku firmy, szczególnie w internecie, jest teraz największą potrzebą przedsiębiorstw i mniejszych firm. To właśnie wizerunek kształtuje sprzedaż. Digital marketing nie istnieje bez stworzenia świadomości marki nie tylko wśród konsumentów ale też pracowników. Czasami wystarczy kilka prostych tricków aby przenieść wizerunek biznesu do świata Online.
Drugi poziom w digital marketingu: co uzyska klient
Klient jest kluczowym ogniwem każdego biznesu. To właśnie jego potrzeby, to co chce kupić, jest tym co kreuje świat danej firmy. Produkty zawsze są tworzone z myślą o kliencie. Wraz z budowanie wizerunku pojawią się klienci i dobrze by było zobaczyć czego oczekują. Digital marketing może do tego celu wykorzystać dostępną technologię: narzędzia internetowe, często dostępne za darmo, a za niedużą opłatą premium z dodatkowymi funkcjami, umożliwiają analizę poruszania się klienta po stronie oraz tego co zazwyczaj kupuje. Nie trzeba jednak nic robić na siłę, jeden dobrze wyznaczony cel pozwoli tobie osiągnąć wszystko naraz: i informację, analizę i sprzedaż wraz z wizerunkiem.
Trzeci poziom w digital marketingu: stwórz misję firmy
To co wartościowe zawsze trafia do klientów, bez sloganów reklamowych. Tożsamość firmy, jej misja jest związana z uświadomienie sobie oraz pracownikom, na czym firmie zależy. Niekiedy firmie wcale nie zależy na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów ale na przykład na budowaniu przyjaznej atmosfery. W zależności od tej misji w digital marketingu menedżer będzie kreował produkty i cele. Strategia danej firmy jest zależna właśnie od misji. W misji tej warto uwzględnić grupę docelową, czas trwania, miejsce działania oraz informację co konkretnie będzie wskazywało na jej osiągniecie.